Course literature VT 2024
Ahlefeldt Nisser, Desirée (2021). Professionella pedagogiska samtal för en inkluderande skolkultur. Lund: Studentlitteratur (128 s)
Cederberg-Scheike, Annika (2020). Praktisk handbok i kollegialt lärande: Leda utvecklingsarbete i skola och förskola. Lund: Studentlitteratur (129 s)
Gäreskog, Petra och Lindqvist, Gunilla. (2020). Working from a distance? A study of Special Educational Needs Coordinators in Swedish preschools. Nordic Studies of Education, 1(40), 55–78 (23 s) (tillgänglig på internet)
Ljungblad, Ann-Louise (2018). Relationellt lärarskap- och pedagogiska möten. Lund: Studentlitteratur (174 s)
Palla, Linda (2021). När barn blir till problem och belastning i svensk förskola: Om behov av särskilt stöd och resurser i ett pressat läge. Pedagogisk forskning i Sverige 26(4), 7–29 (22 s) (tillgänglig på internet)
Palla, Linda (2021). Specialpedagogik i förskola: Grundläggande huvudsaker och reflekterande djupdykningar. Lund: Studentlitteratur (s. 153–246) (93 s)
Styrdokument, ytterligare litteratur och andra läromedel kan tillkomma vid kursstart.
Course literature VT 2025
Ahlefeldt Nisser, Desirée (2021). Professionella pedagogiska samtal för en inkluderande skolkultur. Lund: Studentlitteratur (128 s)
Cederberg-Scheike, Annika (2020). Praktisk handbok i kollegialt lärande: Leda utvecklingsarbete i skola och förskola. Lund: Studentlitteratur (129 s)
Gäreskog, Petra och Lindqvist, Gunilla. (2020). Working from a distance? A study of Special Educational Needs Coordinators in Swedish preschools. Nordic Studies of Education, 1(40), 55–78 (23 s) (tillgänglig på internet)
Ljungblad, Ann-Louise (2018). Relationellt lärarskap- och pedagogiska möten. Lund: Studentlitteratur (174 s)
Palla, Linda (2021). När barn blir till problem och belastning i svensk förskola: Om behov av särskilt stöd och resurser i ett pressat läge. Pedagogisk forskning i Sverige 26(4), 7–29 (22 s) (tillgänglig på internet)
Palla, Linda (2021). Specialpedagogik i förskola: Grundläggande huvudsaker och reflekterande djupdykningar. Lund: Studentlitteratur (s. 153–246) (93 s)
Styrdokument, ytterligare litteratur och andra läromedel kan tillkomma vid kursstart.