På Institutionen för konst, kultur och kommunikation, K3, arbetar vi med ämnen inom design, media, kulturproduktion och humaniora. I både utbildningar och i forskning kombineras vetenskaplig teori och kunskap med konstnärliga metoder och praktiska färdigheter.

Utbildning på K3

På våra utbildningar arbetar studenterna med nya medier, design, kultur och brett med humaniora. Ett signum för K3 är att vi samarbetar med företag, organisationer och aktörer genom att våra studenter får jobba med verkliga case genom projekt och uppdrag.

Totalt antal träffar: 44

Forskning på K3

K3 lockar forskare inom flera olika discipliner, från design och informationsteknologi till medieforskning och kulturvetenskap. Forskningsprojekt kan handla om allt från deltagardesign och Physical Computing till sociala medier, tecknade serier och frågor om kultur och klass. En stor del av forskningen görs tillsammans med externa aktörer.

Forskningsprojekt

Totalt antal träffar: 21

K3 Research Seminars

Program

Seminarierna är en möjlighet för både K3:s egna forskare och inbjudna gäster att mötas för presentationer och diskussioner.

Ta del av programmet

Lärare, forskare och doktorander

Totalt antal träffar: 102

Forskningspublikationer

Forskarutbildning på K3

Institutionen K3 bedriver forskarutbildning samt utfärdar examen inom interaktionsdesign och medie- och kommunikationsvetenskap. För att bli antagen till forskarutbildning behöver du söka en ledig tjänst som doktorand.

Samverka med K3

För K3 är det självklart att samarbeta med olika aktörer och vi involverar kontinuerligt olika samarbetspartners i våra utbildningar, examensprojekt, forskningsprojekt och andra samverkansformer. Kontakta oss gärna om du har idéer för samarbeten med våra studenter eller forskare.

Studentwebben

För dig som redan studerar vid Fakulteten för kultur och samhälle: På studentwebben hittar du praktisk information om att studera vid Malmö universitet. Information som rör ditt program eller din kurs finns i lärplattformen Canvas som du också når via studentwebben.

Besök studentwebben

Kontakta K3

Kontakta en studieadministratör

Vill du komma i kontakt med en studieadministratör på K3?

Skicka ett mejl till: k3student@mau.se