Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram))
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Forskarskola: Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningsmiljöer
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Jobba hos oss
- Jobba hos oss
- Lediga jobb
- Möt våra medarbetare
- Anställningsförmåner
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
-
- Kontakta Malmö universitet
- Kontakta Malmö universitet
- Karta över byggnader (Google maps)
- Profilprodukter
- Allmänna handlingar
- Visselblåsning
- För media
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
- Forskarbostäder
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten - videoverk
- Alumni & vänner
- Akademiska högtider
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Presentation
Jag är teamsamordnare för Team Undervisning, som bland annat ansvarar för pedagogisk utveckling och kompetensutveckling i undervisningssammanhang.
Jag arbetar huvudsakligen med undervisning i informationssökning och sökhjälp. Jag tycker om att träffa studenter, kollegor och forskare i informationsdisken och andra sammanhang.
Jag är även med i gruppen som håller i Studenternas Galleri på Orkanenbiblioteket och gillar att mingla.
Publikationer
-
2023 | Kapitel i bok, del av antologi
Studenter på spaning efter forskning: ett exempel på samverkan mellan biblioteket och en utbildning
Helen Rasmussen, Jessica Zaar
-
2017 | Konferensbidrag
Improving information literacy instruction through reflection
Jenny Magnusson, Jessica Zaar, Åsa Tosting
-
2016 | Artikel i tidskrift
Att kunna följa och förstå forskning - på väg mot ett vetenskapligt förhållningssätt genom spaning
Lotta Anderson, Barbro Bruce, Helen Rasmussen, Jessica Zaar
-
2015 | Rapport
Studenter som medskapare av undervisning i att söka, samla och värdera information
Therez Erlandsson, Jenny Magnusson, Helen Rasmussen, Martina Vall, Hanna Wilhelmsson, Jessica Zaar
-
2015 | Konferensbidrag
Students as co-creators: developing methods for increased student participation
Hanna Wilhelmsson, Helen Rasmussen, Jenny Magnusson, Jessica Zaar, Martina Vall, Therez Erlandsson, Åsa Tosting